Co je to vytěžování faktur a proč by vám mohlo pomoci v podnikání?

Dnes už opravdu jenom málokdo funguje tak, že ručně zadává faktury a odesílá je po svojí cestě jednu fakturu po druhé. K dispozici totiž máme celou řadu online i offline nástrojů, které za nás mohou udělat celou řadu věcí spojených s fakturami automaticky a bez sebemenších komplikací.

Jenže právě vytěžování takových faktur je rozhodně jednou z funkcí, které nám dokáží ve všech těchto ohledech ulehčit maximální množství starostí. Nikdo totiž nechce při podávání dokumentů pro odpovědný právní orgán zjistit, že zapomněl na jednu či více faktur v přiznání, a čelit tak pokutám a problémům. Vytěžování faktur by tomu tak mohlo jednoduše předejít!

Všechny faktury na jednom jediném místě

Vytěžování faktur je službou, která nám umožňuje neustále schraňovat všechny faktury na jednom jediném místě a ve svém aktuálním stavu. Dáme příklad. Faktury nahráváte do systému ručně z nějaké lokality a po nahrání faktury se vám ozve klient s tím, že potřebuje jiné množství zboží.

Není problém! Přepíšete údaje ve faktuře a odešlete ji klientovi znovu. Jenže co když v ten moment zapomenete na to, že musíte zaktualizovat i fakturu přímo v systému! Právě inteligentní vytěžování faktury se postará o to, že se vám aktualizuje i faktura v systému, pokud má k přepsané kopii přístup.

Čtení faktury pro různé účely

Většinou se k nám dostávají faktury v podobě zabezpečeného PDF. Důvodem je, že PDF jako formát nedává moc šancí k přepsání, kopírování či úpravě. Se zabezpečením je to zkrátka kvalitní a bezpečný formát právě pro podobné věci jako jsou faktury. Čím se z něj dá ale technologií OCR. Kvalitní OCR z PDF je cestou k tomu, jak můžete pro různé účely dostat z PDF editovatelný textový výstup.

Úplná automatizace faktur

Další zásadní výhodou je fakt, že inteligentní fakturační systémy mohou zařídit kompletní automatizaci faktur. Představte si, že máte internetový obchod. Vytvoří se v systému objednávka a čekáte na platbu převodem či kartou. Jakmile se objednávka ukáže na účtu, tak by musela běžně osoba ověřit údaje a pak ručně vystavit a poslat fakturu. Jenže automatizace faktur to za vás zvládne ihned a obratem. Je to tak příjemnější pro vás i vaše zákazníky.