Letos o vánocích Češi průměrně rozdají dárky čtyřem až pěti osobám. Jejich cena za dárek by se měla pohybovat kolem osmi až devíti set korun.
Češi i letos hodlají obdarovat své bližní klasickými dárky, jako tomu bylo loni. Nejčastějšími dary je kosmetika (až 77 procent má záměr ji koupit), oblečení (47 procent), knihy (44 procent) nebo parfémy (42 procent).
Dalším darem zhruba pětiny lidí, kteří se rozhodnou potěšit své blízké a věnovat jim dar je elektronika či jiné vybavení do domácnosti, jako nářadí pro kutily, hodinky nebo šperky. Každá šestá osoba se rozhodne pro nákup zdravotnických potřeb a pomůcek či masážního přístroje.
Ovšem ne vždy věnované dárky jsou ty správné. Často se totiž liší názor na to, co si myslíme, že si dotyčná osoba přeje a co skutečně chce. Není se pak čemu divit, že například kosmetiku si přeje jen každý pátý člověk, oblečení ocení jen necelá čtvrtina lidí, knihy a parfémy jen pětina. Velkým překvapením je pak fakt, že elektroniku a vybavení do domácnosti podobně jako spodní prádlo nebo šperky touží pod stromeček dostat jen každý desátý člověk a kutilské potřeby dokonce každý sedmnáctý. Po lécích netouží skoro nikdo, jen dvě procenta by je uvítala.
Dalším zajímavým faktem je ten, že většina žen přesně ví, co by pod stromečkem rády našly. Muži jsou na tom jinak a konkrétní přání nemá 41 procent dotázaných. V českých rodinách není ani neobvyklé obdarovat své blízké finanční hotovostí, pro tuto možnost se rozhodne každý pátý člověk. Nejčastějším důvodem proč se lidé rozhodují věnovat obálku s hotovostí je strach z koupě nevhodného dárku. Nicméně lidé touží více po věcném dárku a tak jim peníze takovou radost neudělají. Nehledě na fakt, že čím je člověk starší tím méně si přeje finanční hotovost jako dar.