Základní optimalizace webu pro vyhledávače není nic složitého. Pokud se vyznáte v základech programování a máte obecné ponětí o tom, jak SEO funguje, zvládnete si provést základní SEO audit vlastním úsilím. Níže naleznete pár doporučení, které vám pomohou dosáhnout lepším výsledků ve vyhledávání a mít kvalitní SEO.
Správná klíčová slova v titulku a hlavičce
Před publikací webu popřemýšlejte o tom, co vaši uživatelé budou na webu hledat. Klíčová slova by neměli mít velkou konkurenci při vyhledávání. Pokud máte vysoce konkurenční obor, příliš si nepomůžete, pokud budete opakovat to samé co konkurence.
Základ je web bez chyb
Naprostým základem všeho počínání v oblasti SEO je validní web. Kvalitní web obsahuje minimum chyb. Je totiž předem jasné, že vyhledávače trestají za každou chybu.
Minimální velikost stránek
Stránky by neměly obsahovat příliš obrázků a textu. Bohatě postačí velikost kolem 20KiB. Cokoliv většího nemusí jít po chuti vyhledavačům.
Používejte u obrázků atributy alt
Vyhledávač si bohužel neumí prohlédnout obrázek a posoudit, jak moc je důležitý pro vaši stránku. Z toho důvodu nezapomínejte přidávat k obrázkům atribut alt.
Správné zvýraznění textu
Klíčovým slovům věnujte dostatek pozornosti. Nebojte se je zvýraznit tagem, aby si jich návštěvníci a vyhledávači všimli.
Správné formátování textu
Správné formátování textu je pro SEO velmi důležité. Text piště do odstavců a používejte nadpisy. U nadpisů je navíc důležitá posloupnost.
Indexování stránek
Indexování stránek pomáhá vyhledavačům nalézt váš web a zařadit ho do výsledku vyhledávání.
Popularita stránek a stáří domény
Pro vyhledávače a SEO je velmi důležitá popularita stránek a stáří domény. Oba faktory určují konečnou pozici ve výsledcích vyhledávání. Přestože lze změnit výsledky pomocí kvalitního SEO, se správnou doménou a populární stránkou zvládnete hýbat s pozicí mnohem rychleji.